KEN JE LEERLING
praktische inzichten uit onderzoek over toetsen en beoordelen PO

Dit boek wil leraren en schoolleiders ondersteunen om observaties, data en toetsen gericht in te zetten en daarmee het leerproces en de kansen van alle leerlingen te bevorderen.

Onderzoekers Judith Gulikers, Desiree Joosten-ten Brinke en Kim Schildkamp selecteerden twintig kernpublicaties uit de (inter)nationale literatuur over het thema toetsen en beoordelen. Onderwijsjournalist Bea Ros van Didactief beschrijft deze in toegankelijke taal voor leraren in het basisonderwijs. Daarbij ligt de focus op inzichten die het dagelijks handelen van leraren kunnen ondersteunen. Aan bod komen onder meer verschillende vormen van observeren en toetsen (formatief, summatief, portfolio’s, rubrics, peerfeedback). Daarnaast tonen vijftien basisscholen hoe zij de theorie vertalen naar de praktijk van het klaslokaal. Met verder lezen-tips met qr-codes.

Het boek is ook als pdf beschikbaar.


Downloads
Titel informatie
Auteur

Ros, Bea; Gulikers, Judith; Joosten - ten Brinke, Desiree

Uitgave

Meppel : Ten Brink Uitgevers, 2022

Collatie

150 p.

ISBN

9789077866788

Publicatiejaar

2022